David Hurn gibt wertvolle Tipps

David Hurn:

I became a member of Magnum Photos in 1967. It allowed me to go over to Paris and sit in the office every night, for hour after hour after hour, looking at contact sheets of people like Elliott Erwitt or Sebastião Salgado or Henri-Cartier Bresson. The first thing you learn is how much work they put in to make a collection. It’s not just one roll of film that they’ve got lucky on – they’ve used lots of rolls of film. And every time they’ve pressed the shutter, they’ve thought the shot was worthwhile before; at the end of the film, admitting to themselves that most of the shots were crap. Now that’s a wonderful learning process – to see what they chose and what they discarded.

Es gäbe noch viel mehr aus diesem kurzen Text von David Hurn zu zitieren, deshalb kann ich nur sehr empfehlen alles zu lesen. Aber dieser obige Teil stach für mich besonders heraus, weil ich genau das in den letzten Tagen feststelle. Ich laufe ewig darum, drücke hier und da auf den Auslöser und es komm nur Scheisse bei rum. Und dann irgendwann, ist doch was gutes dabei. Der Trick ist halt nur das eine gute Foto zu zeigen und nie auf zu hören sich um zu sehen und den Auslöser zu drücken.

So what makes a photographer is taking a lot of pictures. Not talking about it or analysing it – leave that until afterwards, or let other people do it. You need to shoot pictures and you need to look at contact sheets of the great photographers.